ponedeljek, 29. julij 2013

Piling 1001 Noč

Navdih je smešna stvar. Je kot sanje. Stalnca, ki nam spolzi skozi prste v trenutku, ko ga hočemo zgrabiti za vrat. Muhast kot prekaljena mačka. Pride, ko pride, nas okupira in ne spusti iz svojih grabežljivih krempljev.

Pri meni so ideje navadno čudna mešanica izkušenj, prebranih besed, čutnih zaznav, in nemogoče domišljije.

Ste kdaj opazili, da kardamom diši kot Šeherezadine zgodbe. No vsaj meni. In po cimetu, klinčkih,.... po sladkih medenih kolačih, cvetočih pomarančevcih,...

V začimbah se človek lahko izgubi. Začimbe pripovedujejo zgodbe. In ko jih mešam, postanem tudi jaz Šeherezada.



Cimet pripoveduje o toploti, tisti sladki, varni.


Kardamom je v deželah kjer izvira znan kot "Kraljica začimb". Je bogastvo, opojnost, zaveznica ljubimcev, ki pričara zlate besede.






Janež, zaveznik ženske, nam pripoveduje o nesrečni ljubezni in kako jo preboleti, o zlih silah in kako jih odgnati, o ljubosumju in kako se ga znebiti. Janež nam šepeta zgodbe neveste, ki je po poročni torti potresla janeževa semena, in tako pričarala sladke sanje svojemu izbrancu, če je le zaspal poleg nje...



In potem je tu olje. Moški element, za ravnotežje. Med rimskimi gladiatorji je obstajala praska čiščenja po bojih v areni. Telo so namazali z zeliščnim oljem. S peskom, ki jim je ostal na telesu ter oljem so zdrgnili vso umazanijo in jo odstranili s kože s posebnim strgalom. Zeliščno olje naj bi pomagalo proti bolečinam, za boljše celjenje ran in pri poškodbah sklepov.

No in ga imam. Recept za piling 1001 noč. Razmetan na vse strani, s čudnimi detajli in nesmiselnimi preskoki. A takšen pač je, ta naš navdih.













2 komentarja:

  1. Tole pa je blog čisto po mojem okusu. Obožujem naravno kozmetiko in vse kar sodi zraven. Vesela, da sem te odkrila.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zdravo Martina,

    tudi jaz sem vesela, da si me odkrila ;) Upam, da v bodoče ne razočaram.

    OdgovoriIzbriši